کد خبر: 174208398
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 ارديبهشت 1397
خانه » خبر گزاری ها » خبر گزاری مهر » اجرای ۱۳ طرح تحقیقاتی برای مبارزه با خشکیدگی درختان بلوط در ایلام
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

ایلام- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: ۱۳ طرح تحقیقاتی مبارزه با خشکیدگی درختان بلوط در این استان از سال ۹۳ تاکنون اجرا شده است.

به گزارش چی 24 به نقل از خبر گزاری مهر:

به گزارش خبرنگار مهر، رضا احمدی عصر دوشنبه در بازدید معاونان فنی ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور از طرح های نهالکاری استان ایلام اظهار داشت: ۵۴ عامل این معضل بررسی و تحلیل شد و برای کنترل و کاهش مشکل درختان جنگلی استان ۳۵ شیوه جدید نهال کاری متناسب با جغرافیای هر منطقه استان ایلام اجرا شد.

وی ادامه داد: درختان بلوط برای جغرافیای طبیعی استان ایلام نقش حیاتی ایفا می کنند و هرگونه خطری که متوجه آنان شود سلامت محیط زیست انسانی، گیاهی و جانوری منطقه را با خطر روبرو می کند.

احمدی با اشاره به توسعه نهالستان های استان در شهرستان های مختلف گفت: نهال های کاشت شده تولید نهالستان های داخل استان ایلام است که سازگار با توپوگرافی هر منطقه جغرافیایی، مقاوم به تنش هایی چون گرما، کم آبی، آفات و امراض و با نیاز آبی اندک ... هستند.

وی اضافه کرد: وی به اجرای طرح احیای جنگل ها و مراتع با مشارکت جوامع محلی اشاره کرد و یاداور شد: بهره برداران و جوامع محلی در ازای استفاده از فرآورده های جنگلی و بهره برداری از زیرشکوب نهال کاری ها از عرصه های ملی نهال کاری شده نیز حفاظت و مراقبت می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام اضافه کرد: آفات بر روی گونه های بلوط بیشترین تاثیر را داشته اندو در چارچوب طرح نوین حفاظت از عرصه های طبیعی علاوه بر کاشت انواع واریته های بلوط در عرصه های آسیب دیده ۵۰ درصد از این اراضی به کاشت نهال از دیگر گونه های مقاوم به کم آبی و آفات بر حسب شرایط اقلیمی مناطق اختصاص می یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین